søndag den 25. december 2011

Jeg kom fra intet, nu har jeg har alt.

Jeg kom fra intet, nu har jeg alt.

Da jeg kom fra intet, kendte jeg ikke til livet. Lige født, kendte kun til min mors og min fars stemme. kendte lige kun starten på livet. Kendte ikke til sorg, vrede, lykke, ensomhed, angst, begær, had, glæde, jalousi - jeg var lige født. Vidste ikke hvad mine følelser var, hvordan jeg skulle tackle dem.  Jeg var ny i livets spil, en helt ny spiller.


Da jeg havde alt, kendte jeg til sorgen, vreden, lykken, ensomheden, angsten, begæring, haden, glæden, jalousien. Jeg havde oplevet alt på min krop, været meget igenmen.
Lært at håndtere livets regler, livets konsekvenser.  Jeg er mere kendt i livets spil, men har ikke fuldført livets spil.

Livet er langt, lykken er kort. Man skal meget igenmen, for at du ved hvad du kan, hvad du står for inderst inde. Man skal skuffe sig selv, man skal fælde tåre for noget du har mistet. Før at du kender dig selv, man skal finde sig selv langt inde. Der er mange måder at finde sig selv, men ingen ved 100 procent hvordan. Men man ved det selv, når det er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar