fredag den 17. maj 2013

At række hånden ud

Jeg rækker gerne hånden ud, for at hjælpe et andet menneske. Jeg føler for det jeg gør, hvis jeg ikke føler for det, så hjælper jeg ikke.

jeg handler intensiv når der sker en ulykke, jeg står ikke bare og kigger. Er en person der handler, om jeg ikke er "Supermand" kan man godt hjælpe alligevel. Der er så mange mennesker, som intet gør og bare kigger.

Det her år har forandret mig ret drastisk. jeg var vidne til en ulykke i Kirke Stillinge. Jeg handlede hurtigt, fik skabt et overblik over ulykkestedet. Var den første til at ringe 112, jeg gav ordre til de andre som var ved den smadredes bil. Manden i den var hårdt skadet, panden var flækket. Med passageren  var uskadt, nogle få knubs. Den anden bil, var endt i en lys pæl. Han var den heldige, ingen skade sket. Mest i chok..
Jeg vidste hvad jeg skulle gøre, hvordan jeg skulle forholde mig omkring ulykken. Har haft førstehjælp igenmen mange år, nu har jeg fundet mit kald. Jeg er fast besluttet på at uddanne mig som Ambulancerededder, jeg ved at jeg vil være stolt af mit arbejde.

Jeg er bloddoner, det har jeg været i snart 1 år. Vi mangler flere og flere til at donere blod i Danmark. Jeg føler at jeg kan være med til at redde et menneskes liv, for jeg giver ud af mit blod som en anden har brug for.

Jeg har søgt ind igen i Rødekors, jeg vil gerne hjælpe unge i 8-15 års alderen angående deres problemer. Det kan godt være at jeg ikke hjælper dem fuldstændigt, men jeg kan lytte og fortælle dem om min fortid. Måske kan det hjælpe dem, til at komme ud af deres problemer. Det er en slags reserve bror, det handler om at gøre ting for andre og få stoltheden ud af det.

Jeg har os søgt om at blive besøgsven, for dødende ældre mennesker. Da jeg kender nogle personer som gør det, det er for at de ikke skal være ensomme. Jeg håber snart, jeg får svar fra Rødekors.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar